سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصالح ساختمانی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کاشی

کاشی یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی است ، این محصول بدلیل داشتن تنوع بالا در طرح ، رنگ ، کیفیت و ابعاد معروف می‌باشند . ولی نداشتن اطلاعات کافی خریدار از نوع لعاب و ساختار کاشی و دیگر اینکه باعث شده متحمل ضرر باشند . داشتن این اطلاعات باعث شده که به خریدار کمک کند محصول مناسبی را تحت هر شرایطی با توجه به سازگاری آب و هوا خریداری کند . از این کاشی به دسته‌های مختلفی طبقه بندی می‌شود : 

- کاشی کف                         - کاشی دیوار                             - کاشی پرسلانی                             - گرانیتی 

-  کاشی کف : 

کاشی کف به کاشی‌هایی گفته می‌شود که برای پوشش دهی کف ساختمان استفاده می شوند . کاشی کف نسبت به کاشی دیوار باید از استحکام  و مقاومت نسبت بالاتری برخوردار باشد و دلیل آن هم به این خاطر است که کاشی کف از اصطکاک بالایی برخوردار هستند ، بنابراین باید در مقابل با سایش دوام بالایی داشته باشد و دیگر اینکه نفوذ پذیری آب آن نیز به نسبت پایین باشد . به همین دلیل است که این کاشی را در درجه حرارت بالاتری نسبت به کاشی دیوار در کوره قرار می دهند .و نکته ی دیگر اینکه کاشی کف ، ضخامت بیشتری نسبت به کاشی دیوار دارند.

- کاشی دیوار : 

در مطلب قبلی گفته شد که ، دمای کوره برای پخت این نوع کاشی ها به نسبت کف پایینتر می‌باشد ، بخاطر همین میزان جذب آب در آنها به نسبت بیشتر است و لعاب استفاده شده در آنها نیز به دلیل دمای پایین ، پخت شفاف تر می‌باشد . جذب آب در کاشی دیوار ، اگر مطابق با استاندارها باشد لازم و ضروری می‌باشد و به هیچ وجه یک امتیاز منفی به حساب نمی‌آید . معماران و نصابان این نکته را می‌دانند که از کاشی دیوار نباید برای سنگ نما و بیرون ساختمان استفاده شود ، زیرا از جذب اب بالایی برخوردار هستند . مگر اینکه در موارد خاص که کاشی میزان جذب آب پایینی داشته باشد ، می توانید کاشی کف را برای دیوار کار کنید . در تصویر زیر نمونه کاشی بدنه را که در نمای بصورت ترکیبی در کنار هم قرار می‌گیرد را مشاهده می‌کنید: 

کاشی میرلند مشکی مناسب بدنه با ابعاد 30*60