سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصالح ساختمانی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سرامیک

یکی از متریالهایی که بیشترین کاربرد را در نمای داخلی و در قسمت نازک کاری ساختمان دارد سرامیک است . سرامیک محصولی است که هم برای کف و هم بدنه استفاده می شود . این محصول ساختمانی از تنوع رنگ، طرح، لعاب و اندازه برخوردار است که بیشترین مزیت سرامیک بسته به کاربرد آن ضخامتی که دارد ، میتواند برای کف مناسب باشد . ابعاد سرامیک بدنه معمولا از سایز 30*60 شروع شده و تا 60*120 نیز میرسد . ابعاد برخی از سرامیکهای کف از سایز 25*25 شروع شده و تا 80*80 و شاید در برخی موارد بیشتر هم میرسد . لعاب سرامیک متنوع است و به صورت زیر می باشد : لعاب براق ، لعاب مات ، لعاب نیمه براق ، لعاب ترانس ، لعاب رستیک 

در تصویر زیر نمونه محصول سرامیکی را مشاهده می کنید که مناسب بدنه و دارای لعابی مات و سطحی نسبتا نیمه برجسته می باشد .

 

سرامیک پاتریس تیره با ابعاد 40*80 مناسب برای بدنه و نمای داخلی می باشد .

اکثر سرامیک ها برای کف و بدنه مناسب می باشند . ولی نکته اینجاست که برای دوام بیشتر جهت ماندگاری بیشتر یک دوره 25 ساله بهتر است بعد از نصب برای بند کشی سطح و کف از پودر بندکشی که اصطلاحا واتر پروف یا ضد آب نامیده میشود، استفاده کرد .
حسن اینکار برای اینست که نمای بیرون در مقابل آب باران ،سرما و یخ زدگی ، ایمن شود . اما برای دیوار سقف مثل سقف پارکینگ نیازی به این نوع بندکشی نیست .مناطق سردسیری برای نمای خارجی بهتر است نوع سرامیکی که انتخاب میشود از جنس سرامیک پرسلان باشد . نکته ی مهم پرسلان اینست که جذب آب سرامیک نسبت به کاشی کمتر است یعنی معمار و نصاب سرامیک بر حسب عادت ، همزمان با ریختن ملات پشت ،پودر سیمان خشک میریزند تا آب ملات سریعا خشک شود که با این کار سریعتر به کار خود ادامه دهند . مزیت این کار موجب میشود که اتصال و پیوند بین سرامیک و ملات سیمان برقرار نشود و در برابر شوک حرارتی و کوچکترین ضربه به محل نصب سرامیک از دیوار جدا شود. موقع نصب کاشی این حساسیت وجود ندارد ، چون کاشی مثل ابر و اسفنج آب را در خود فرو میبرد اما سرامیک جذب آب کمتری دارد و نفوذ آب در سرامیک به کندی انجام میشود و یا جذب آب نزدیک به صفر دارد. این مدل سرامیک که جذب آب صفر دارند برای نما مناسب بوده و ترجیحا باید اسکوپ روی آن زده شود و یا به روش نمای خشک (پیچ و قلاب و بدون ملات ) استفاده شود .